Voorwaarden

Voorwaarden

Artikel 1 (betaling)

De betaling gebeurt contant bij levering van de dienst op het hoofdkantoor van het bedrijf, tenzij anders bepaald in de bestelbon of het contract. Laattijdige betalingen brengen automatisch en zonder ingebrekestelling een rente van 10% met zich mee, evenals een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het gefactureerde bedrag (met een minimum van € 25) als boetebeding.

Artikel 2 (bestelling)

Elke bestelling impliceert de onvoorwaardelijke aanvaarding van onze voorwaarden door de klant.

Artikel 3 (Uitvoering)

Diensten onder EN ISO/IEC 17020-accreditatie zijn herkenbaar aan het BELAC-symbool. Het gebruik van het BELAC-logo en -symbool voor diensten onder accreditatie kan in geen geval door de opdrachtgever worden uitgevoerd.

Werk periode : De normale dagelijkse arbeidsduur bedraagt 8 uur, tussen 8.00 en 18.00 uur, van maandag tot en met vrijdag, zonder dat de totale duur van de werkdag, inclusief reistijd, meer dan 9 uur mag bedragen. Diensten verricht op zaterdag, zondag en feestdagen worden niet als een normale dagelijkse werkperiode beschouwd. Reisuren en wachttijden worden beschouwd als werkuren. Elke werkperiode die begint tussen 06.00 uur en 08.00 uur en tussen 13.00 uur en die meer dan 4 uur duurt, maar niet langer dan 22.00 uur, wordt beschouwd als pauzewerk. 

Elektriciteit: 

  • De elektrische installatie, inclusief de meter, dient voor de duur van de keuring vrij toegankelijk te zijn voor het uitvoeren van administratieve controles, testen en maatregelen die korte stroomonderbrekingen en/of onderbrekingen vereisen. 
  • De opdrachtgever dient bij aanvang van het bezoek aan de bezoekende makelaar het volgende te verstrekken:
    • Enkele lijndiagram van de installatie
    • Installatiepositieplan
    • Keuringsrapport van een erkende organisatie (enkel in het kader van meterversterking of periodieke keuring).

Gas

  • De meter en de gasverbruiktoestellen moeten geïnstalleerd zijn, zonder deze kunnen we de controle niet uitvoeren. Indien de meter bij het openen van de meter door de GRD wordt geïnstalleerd, dient de installatieleiding te worden aangesloten op de door de GRD daartoe voorziene meteruitgang.
  • Het isometrische diagram van de installatie moet worden opgesteld. Dit is het driedimensionale diagram van de leidingen, afsluiters en hoofdelementen van de installatie. Het omvat ook: de soorten buizen, hun diameter, hun lengte, de apparaten met hun vermogen. Als dit diagram niet wordt uitgevoerd, kan onze inspecteur u helpen om dit diagram op het juiste formulier uit te voeren, tegen een kleine meerprijs. 
  • Instructies voor gebruik en installatie van gasverbruikende apparaten. 
  • Er moet een T-fitting bij de meter worden geplaatst, deze wordt gebruikt om de lektest uit te voeren tijdens een controle op het openen van de meter, zonder deze kunnen we de controle niet uitvoeren. 
  • Eerdere keuringsrapporten als uw installatie al gekeurd is. 
  • De aanwezigheid van een persoon ter plaatse om ons toegang te geven tot de volledige installatie.

Drukvat 

  • De container (de tank) moet toegankelijk zijn, evenals alle leidingafsluitkranen.
  • De accessoires en toegangsgebieden van de container moeten worden gereinigd.
  • Verbruikstoestellen moeten toegankelijk zijn voordat de gasinstallatie opnieuw wordt opgestart.

Documenten uitgegeven : Alleen documenten die officieel als 'Rapporten' worden gekwalificeerd en aan de opdrachtgever worden gefactureerd, kunnen aanleiding geven tot de aansprakelijkheid van Atlas Controle. Kennisgevingen, met name per e-mail, kunnen Atlas Controle in geen geval binden. De documenten van Atlas Controle zijn opgesteld in het Frans of het Nederlands, in naam en voor rekening van de cliënt, of zijn uitdrukkelijk door hem aangewezen lasthebber, die uitdrukkelijk aanvaardt dat de conclusies van het rapport uitsluitend de situatie weerspiegelen op het moment van de tussenkomst en dat deze documenten moet altijd in zijn geheel en in de context van de interventie worden gepresenteerd en/of vermeld. De documenten worden geproduceerd op basis van analyses, visuele bevindingen en tijdens metingen gelezen waarden en hun toleranties (zonder de meetonzekerheid te specificeren, tenzij anders vereist door de specificaties). Niet alle elementen die tot de conclusies van de documenten leiden, zijn noodzakelijkerwijs in de documenten opgenomen. 

Artikel 4 (geschil)

In geval van een geschil zijn uitsluitend de kantonrechter van de vrede of de rechtbanken van het arrondissement van onze exploitatiezetel bevoegd.

Artikel 5 (vertrouwelijkheid)

Atlas Contrôle ASBL maakt geen klantinformatie openbaar.

Indien dit om verschillende redenen niet het geval zou zijn, zal Atlas Control ASBL vooraf aan de klant meedelen welke informatie zij voornemens is openbaar te maken.

Wanneer Atlas Control ASBL bij wet verplicht is om vertrouwelijke informatie te verspreiden of wanneer zij daartoe door contractuele verplichtingen gemachtigd is, wordt de klant of de betrokkene op de hoogte gebracht van de openbaar gemaakte informatie, tenzij dit bij wet verboden is.

Informatie over de klant, verkregen van andere bronnen dan de klant (bijvoorbeeld klager, regelgevende instanties), wordt vertrouwelijk behandeld.

Tijdens een controlebezoek mag de bezoekende agent zich in het kader van de accreditatie van Atlas Control laten vergezellen door een lid van het bevoegd gezag.

Artikel 6 (Onpartijdigheid)

Atlas Contrôle ASBL is onafhankelijk van de klanten voor wie zij controles uitvoert.

Atlas Control vzw identificeert voortdurend risico's die haar onpartijdigheid kunnen ondermijnen, dat wil zeggen elke keer dat zich een gebeurtenis voordoet die gevolgen zou kunnen hebben voor de onpartijdigheid van Atlas Control vzw of haar personeel.

 

Deze identificatie omvat risico's die voortvloeien uit haar activiteiten of relaties, of personeelsrelaties. Het formulier “ Risico's voor de onpartijdigheid » identificeert risico's en hoe deze worden geëlimineerd of geminimaliseerd.

Elke identificatie van een risico op een gebrek aan onpartijdigheid wordt geëvalueerd door het Directiecomité en, indien nodig, via het formulier “ Risico voor de onpartijdigheid » wordt bijgewerkt.

 

De ethische code opgenomen in de ondertekende functiebeschrijving van het personeel vereist dat elk risico op een gebrek aan onpartijdigheid en/of pogingen om het personeel van Atlas Control ASBL op ongepaste wijze te beïnvloeden, wordt afgewezen en aan de RT (of aan een lid van de vzw) wordt gerapporteerd. de cd).

 

Artikel 7 (Klacht/beroep)

Atlas Contrôle ASBL is verantwoordelijk voor alle beslissingen op alle niveaus van de klachten- en beroepsprocedure.

Analyses en beslissingen met betrekking tot beroepen geven geen aanleiding tot discriminerende maatregelen.

Het onderstaande proces documenteert de registratie, analyse en verwerking van klachten en beroepen.

Alle klachten over de diensten van Atlas Control ASBL moeten schriftelijk naar de hoofdzetel van de organisatie of per e-mail worden gestuurd.

De klacht moet het nummer van de betreffende melding, het adres van de controle, de volledige contactgegevens van de persoon die de klacht indient en de redenen daarvoor bevatten.

Klachten worden omgezet in een Verbeterverzoekticket dat naar de RQ wordt gestuurd (de schriftelijke klacht is bij het formulier gevoegd).

Na ontvangst van een klacht bevestigt het Directiecomité (CD) van Atlas Contrôle ASBL of de klacht verband houdt met de inspectieactiviteiten waarvoor het verantwoordelijk is, en zo ja, behandelt het de klacht.

Als de klacht niet wordt gevolgd door actie, wordt de reden gedocumenteerd en gevalideerd door de CD in het ticket “Verbeteringsverzoek”.

Atlas Control ASBL is verantwoordelijk voor het verzamelen en verifiëren van alle noodzakelijke informatie om klachten of beroepen te kunnen valideren. De CD garandeert dat passende actie zal worden ondernomen

Atlas Contrôle ASBL bevestigt de ontvangst van de klacht of het beroep en bezorgt de klager voortgangsrapporten en resultaten.

De beslissing die aan de klager moet worden betekend, wordt genomen, of onderzocht en goedgekeurd door een of meer leden van het directiecomité die niet betrokken waren bij de inspectieactiviteiten die aanleiding gaven tot de klacht of het beroep.

Alle informatie met betrekking tot de afhandeling van een klacht of beroep wordt gedocumenteerd op het Verbeterverzoekticket. 

Atlas Contrôle ASBL brengt de klager naar behoren op de hoogte van het einde van de klacht- of beroepsprocedure.

Correspondentie (zoals de brief/e-mail van de klant, de antwoordbrief/e-mail van de klant of enige andere post) wordt door de RQ gearchiveerd in het formulier Ticket voor verbeteringsverzoek.

Tijdens periodieke evaluaties van het beheersysteem door het directiecomité wordt een overzicht van klachten en beroepen gepresenteerd door het RQ.

Opgemerkt : wanneer een contra-inspectie moet worden uitgevoerd, wordt deze uitgevoerd door een andere inspecteur dan degene die de oorspronkelijke inspectie heeft uitgevoerd